Wij staan voor een pro-actieve aanpak qua klachten en voor een persoonlijk contact. Indien een klant dit niet wenst hebben een ideeënbus en adequate klachtenprocedure.
Bent u tevreden? zeg het verder! Bent u misnoegd? Laat het ons weten en we komen er samen uit.
Een klacht is een schriftelijke uiting van ontevredenheid van een gebruiker van het aanbod van Toscanzahoeve. Een klacht kan kenbaar gemaakt worden per email of aangetekend schrijven.
Een klacht zal vertrouwelijk worden behandeld en geregistreerd. De klacht wordt bewaard voor een termijn van 1 jaar.
Bij het ontvangen van de klacht wordt dit overgemaakt aan het secretariaat (Sandra). Deze bevestigt de ontvangst van de klacht binnen de 15 werkdagen en bepaalt wie de klacht verder dient op te volgen. De opvolger van de klacht zal contact opnemen met de persoon die de klacht geuit heeft (en eventueel met andere betrokken partijen). Tijdens dit onderhoud kan de klacht verduidelijkt worden. Uw klacht wordt behandeld wanneer deze binnen de 7 dagen na de feiten werd ingediend.
De klachtenbehandelaar gaat na het gesprek met de betrokken partijen kijken of de klacht gegrond is. Op basis van de beschikbare gegevens zal hij/zij binnen een termijn van 4 weken na indiening van de klacht, een mogelijke oplossing voorstellen. Ook de betrokken medewerkers krijgen feedback omtrent de afhandeling van de klacht. Indien de persoon die de klacht heeft ingediend, instemt met de oplossing, kan de klacht afgesloten worden. Indien deze niet akkoord gaat met de oplossing, wordt het klachtendossier overgemaakt aan de zaakvoerder, die het dossier verder zal afhandelen binnen een termijn van 16 weken na de indiening van de klacht.
Indien deze termijnen niet kunnen gerespecteerd worden, wordt u hiervan op de hoogte gesteld.
Als u na al onze inspanningen nog steeds niet tevreden bent, dan kan u beroep doen op een onafhankelijke derde (belangenvereniging/beroepsinstantie KaHoT). Hun uitspraak is bindend.
Op alle geschillen met Toscanzahoeve is de Belgische wet van toepassing. De rechtbank van Leuven en vredegerecht Aarschot, is de bevoegde rechtbank terzake.
Indien er vragen over de klachtenprocedure zijn, kan men contact opnemen met Toscanzahoeve.
Anonieme klachten worden niet behandeld.